5 tips om aan je stress te verminderen

Bij deze delen wij vijf tips om je stress te verminderen.

  1. Gezond eten: ervaar jij stress? In tijden van stress is je lichaam uit balans en neig je al snel naar zoetigheid en ongezonde snacks. Als je hieraan toegeeft raakt je lichaam nog meer uit balans en kom je in een vicieuze cirkel terecht. Opletten dus!
  2. Leer positief denken: Waarom altijd links afslaan als je nog niet over rechts hebt nagedacht? Kortom: leer het positieve te halen uit negatieve situaties.
  3. Beweeg!: uit onderzoek is gebleken dat stress vermindert door te bewegen. Je lichaam maakt endorfine aan tijdens (intensief) bewegen. Endorfines staan bekend als geluk hormonen die stress hormonen in het lichaam bestrijden.
  4. Structuur: wanneer je een structuur in je leven bent gewend zal dit leiden tot meer rust en minder stress. Denk aan een ritme in je planning (boodschappen, trainen, huishouden etc.) Ook een goed slaapritme heeft positief effect op het minderen van stress.
  5. Vul je tekort aan vitamine aan: ben jij gestrest? Zo ja, zal je lichaam vitaminen en mineralen in een verhoogd tempo verbruiken en je zult hierdoor in een tekort komen aan vitamine. Om je lichaamsprocessen goed te kunnen laten functioneren is het belangrijk dat je je vitamine inname op peil houdt.